2018 Winner

L'Association des concessionnaires Toyota du Québec

Parking in 4.9 seconds

Bleublancrouge

GoldDigital - Online Film Single – 15 Seconds and Under

In the “don’t try this at home” category, the Quebec association of Toyota dealers wanted to showcase the car co’s steering capabilities, while also maximizing its YouTube media budget. It did this by taking advantage of the platform’s “Skip Ads” button, showcasing the car’s ability to “park” in less than five seconds. The “4.9-second parking” featured a Yaris swerving into a tight parking spot, with the driver jumping out of the car to cheekily tap the “Skip Ad” button. One hundred percent of the video views were completed, which meant the association spent 59% fewer dollars on the media budget.

CLIENT RESPONSABLE
Benoit Tougas /Président de l'Association des concessionnaires Toyota du Québec

ÉQUIPE AGENCE
Bleublancrouge / Jonathan Rouxel / Associé Associé, Directeur de création Éxécutif
Bleublancrouge / Simon Blaquière / Conception-rédaction
Bleublancrouge / Antoine Dasseville / Direction artistique
Bleublancrouge / Luc Arbour / VP service-conseil Toyota
Bleublancrouge / Mélissa Hains/ Direction de compte
Bleublancrouge / Véronique Lacroix / Gestion de projet
Bleublancrouge / Marie-France Cusson / Production
Bleublancrouge / Valérie Beauchesne / Directrice stratégie média
Bleublancrouge / Charles Beaulieu / Directeur, médias numériques et programmatique

ÉQUIPE ARTISANS
Morrisson /Ariane Rondeau / Production
Morrisson / Philippe Comeau / Réalisation
Jean-François Lord / Direction photo
Fly Studio / Postproduction
1One Production / Pierre-Olivier Rioux / Postproduction audio